8 de Març 2022

L’ASSEMBLEA DE TREBALLADORES DEL CJB SE SUMA A LA VAGA FEMINISTA

Des de l’Assemblea de Treballadores del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) donem suport i ens sumem a la Vaga Feminista del 8 de març. En conseqüència l’activitat de l’Espai Jove La Fontana i els serveis i projectes que gestiona el CJB es veuran afectats per aquesta. Encarem aquesta jornada reivindicativa com l’oportunitat per fer encara més visible la lluita feminista que duem a terme diàriament moltes de les treballadores. Aquesta lluita feminista té molts fronts perquè són infinits els àmbits on tenen lloc les discriminacions, desigualtats i violències que vivim les dones, lesbianes i trans pel simple fet de ser-ho. I els espais juvenils, malauradament, no n’estan exempts.

Des del nostre lloc de treball intentem aportar una perspectiva de gènere i una metodologia feminista i interseccional i, tot i això, veiem com el sistema cisheteropatriarcal capitalista també opera, com succeeix a tots els àmbits de la societat, en el nostre dia a dia. Vivim i treballem en un sistema que ofega. Un sistema que vulnera els drets i les llibertats de gran part de la població mundial. Un sistema que, de fet, no pot funcionar sense aquesta vulneració de drets i llibertats.

Diem prou. I diem convençudes que cal tolerància zero amb les discriminacions que patim les dones, lesbianes i trans. Ens sumem a la Vaga per denunciar la situació que vivim, les dobles i triples jornades que realitzem, les violències que patim -visibles i invisibles-, la poca valoració dels nostres espais i dels nostres sabers. Animem a la resta de professionals de la joventut i, en general, a totes les persones a sumar-se a la  vaga i a entendre-la com una vaga de producció, de cures, de consum... un dia en què, si les dones, lesbianes i trans parem, el món s’atura.

Però la reivindicació no acaba el dia 8 de març, la lluita continua en el nostre dia a dia. És per això que les treballadores del CJB seguirem realitzant formacions, xerrades, tallers, etc., per seguir erradicant el masclisme. Seguirem prenent consciència, promovent-la i fent pedagogia sobre la importància de viure des de la perspectiva feminista, així com fent visibles les desigualtats i violències que vivim les dones, lesbianes i trans de manera sistemàtica i invisibilitzada.

Ens veiem als carrers!

La vaga és el 8 de març, els feminismes i la lluita són i seran cada dia!

Assemblea de Treballadores del CJB, 8 de març de 2022